
Avrupa kozmetik ve kişisel bakım ürünleri pazarının 2024 yılı değeri 104 milyar avroya ulaştı. En büyük payı 30,1 milyar euro ile cilt bakım ürünleri alırken, onu 24,7 milyar euro ile kişisel hijyen, 18,1 milyar avro ile saç bakım, 17,1 milyar avro ile parfüm ve 13,9 milyar avro ile makyaj ürünleri izledi.
Avrupa Kozmetik Endüstrisi Birliği’nin verilerine göre, Avrupa, ABD’nin ardından dünyanın en büyük ikinci kozmetik pazarı konumunda. AB üyesi 27 ülkede sektörün toplam cirosu 87,9 milyar avroyu buldu.
Kıtada en büyük kozmetik pazarı 16,9 milyar avro ile Almanya olurken, onu 14,2 milyar avro ile Fransa, 13 milyar avro ile İtalya, 12,2 milyar avro ile Birleşik Krallık ve 11,2 milyar avro ile İspanya izledi. Polonya ise 5,8 milyar avroluk pazar değeriyle listede yer aldı.
2024’te en hızlı büyüme ise Polonya ve Romanya’da kaydedildi. Polonya kozmetik pazarı yüzde 16,8, Romanya ise yüzde 7,9 oranında büyüyerek dikkat çekti.
Kozmetik ve kişisel bakım sektörü, doğrudan ve dolaylı yollarla 3,5 milyondan fazla kişiye istihdam sağladı. Yalnızca 2024 yılında yaklaşık 266 bin kişi doğrudan sektörde çalışırken, 2,7 milyon kişi değer zincirinin farklı alanlarında, 27 bin 500 araştırmacı ise sektöre bağlı laboratuvarlarda görev aldı.