Adana’da internette yaşanan bir dolandırıcılık olayı bankacılık sisteminin ne derece güvenilir olduğunu bir kez daha tartışma ortamına taşıdı.
Adana’lı N.K. isimli genç kadının yaşadığı olay bankacılık sistemindeki güvenlik açıklarını ve siber dolandırıcılıkla mücadeledeki ihmaller zincirini sorgulatan çok önemli bir örnek.
Edinilen bilgilere göre N.K. 29 Temmuz 2025 günü kredi kartıyla internette alışveriş yaptığı sırada dolandırıldığını fark etti. N.K. bunun üzerine dakikalarla yarışarak banka ile iletişime geçti.
N.K’nın hızla gösterdiği tepkiye rağmen, bankanın süreci yönetim biçimi hem mağduru hem kamuoyunu derinden sarsacak bir güvenlik zafiyetini ortaya koydu.
“Dolandırıcılık Mağdurunun Banka İsyanı”
İddiaya göre N.K.’nın provizyonda bekleyen harcamayı fark edip bankayı aradığında henüz para hesabından çekilmemişti. Ancak banka herhangi bir güvenlik alarmı ya da SMS gönderimi gerçekleştirmedi. N.K. bu sırada, bankanın Ziyapaşa Bulvarındaki şubesine giderek fiziki harcama itirazında bulundu, ardından Siber Suçlar Birimi’ne dilekçesini sundu.
Banka Güvenliği ve Şeffaflığı Tartışılıyor
Olay, bankaların siber güvenlik reflekslerini ve kullanıcı mağduriyetini önleme mekanizmalarını tekrar gündeme taşıyor. Hukukçular, provizyon sürecinin dolandırıcılık fark edildiğinde askıya alınması gerektiğini, aksi halde büyük güvenlik ihlallerine zemin hazırlandığını belirtiyor.
Dolandırıcıların cirit attığı internet dünyasında bu ilk değil, belki de son olmayacak. Mağdur edilen N.K.’nın alın teri birikimini dolandıranların suç teşkil eden eyleminin yanında bankanın gerek güvenlik açığı ve gerekse de süreci yönetmedeki zafiyeti ayrı bir tartışma konusu.
N.K. olayın peşini bırakmamaya kararlı, bakalım aynı hassasiyeti ilgili banka gösterecek mi?
İHMALLER ZİNCİRİ VE
DAKİKALARLA YARIŞAN MAĞDURİYET
N.K. Başına gelen olayı şu sözlerle özetledi:
“9 temmuz günü internet alışverişi yaptığım sırada dolandırıldığımı fark ettim ve hemen bankayı aradım. Durumu anlattım bunun üzerine hesaplarımı kısıtladıklarını söylediler. Buna rağmen dolandırıcılar tarafından yüklü bir harcama yapılmış olmasına rağmen banka tarafından bana hiçbir şekilde mesaj ya da arama gelmedi,
Dakikalar içinde bankaya ulaştığım halde hesap bakiyemde hiç bir hareket yokken, hatta para provizyonda beklerken ziyapaşa caddesindeki şubesine giderek harcama itirazında bulunduktan sonra siber suçlara giderek dilekçemi verdim. Tüm bunlar olurken hala mobil bankacılığıma girerek hesabımı kontrol ettiğimde para hala çekilmemiş gözüküyordu. Tüm bu süreçte aradan 3 4 saat geçtikten sonra hesabımdan çekildi. Bankanın ihmalliği şurdan belli. Provizyonda bekleyen parayı nasıl olur da dolandırıldığımı bildirdiğim halde çekilmesine izin verirler. Buna hala inanamıyorum. Mobil bankacılığımı olay olup bittikten neredeyse 2 3 saaat geçtikten sonra kısıtladılar. Koskoca banka güvenlik önlemi almadığı gibi provizyondaki paranın çekilmesine de engel olmadı. Bankadan şikayetçiyim sonuna kadar bu işin peşini bırakmayacağım.”